ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
زمانیکه درمکه بودم یک روزپس از نماز ظهر با یکی از مامورین درهای مسجد الحرام رفیق شدم و شب به منزل پدریش در منطقه جبل النور رفتم در همون ابتدا اسم هم رو پرسیدیم اسمش سعید بود اسمم رو پرسید گفتم :حَمید گفت : اَی نَعَم حُمَید گفتم لا حمید گفت آه و در منزلشون هم به من میگفت حُمَید وفردای اون روز حَمدی! و روز بعد حامد بهش گفتم از این مسائل و بحث بر روی کتب و عقائدمون گذشته چرا اسم من رو درست نمیگی گفت: چون حَمید از صفات مختص خداست ما حق استفاده از اون رو برای بشر نداریم و معصیت داره انت عبدالحمید و لا الحمید . تازه اون وقت بود که علت لکنت زبونشو فهمیدم
حالا به عقیده ی شما نظرش درست بود
نه ناشی از دقت کم و تندرویست.
۱. همه ما انسانها به صورت پیشفرض قبول داریم که صفاتی که به موجودات زنده و اشیا میدهیم میتواند نسبی یا و در موارد بسیار اندکی مطلق باشد. به جز خدا که تمام صفاتش مطلق و خاص است.
۲. هیچ انسانی هم تا به حال صفتی از خدا را بر روی فرزندش نام ننهاده است که اراده مطلق کند!!!
۳. پس اگر کسی مرا صدا میزند " حمید" منظورش پسندیده نسبی است و قطعا غیر از خدا هیچ کس حمید مطلق نیست همینطور محمود و محمد و حامد و احمد مطلق تنها خداست.