قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

در زیر پوسته جبر و ریا عقائد ظهوری ندارند

                                   

فرض کنید در یک صف نانوایی هستید و 4 خانوم جلوتر از شما ایستاده اند. 3 نفر اول روسری بسر بقدر یک وجب موی سرشان بیرون است و خانوم چهارم با پوشش و حیایی کامل ایستاده است. ناگهان بحثی ایمانی - دینی در میگیرد و شما به خود جرات میدهید از این چهار تن عقائدشان را پیجویی کنید. و سوالی یکسان را بپرسید وبه ترتیب چنین پاسخ میدهند  

  آیا مسلمانید ؟  

1- بله خوب                      (ایمان متوسط)

2- چی بگم آره                 ( ایمان  حداقلی)

3-  اوهوم خوب که چی!     (کفر پنهان یا نفاق)

4- قطعا" واضحه                (ایمان موروثی کورکورانه) 

  پس چرا بی حجاب هستید؟  مگر خدای قران، در آن دستور به حجاب کامل نداده است؟ 

1- مادرم با حجاب نبود تو خانوادمون هم نیستن بعد با این گرمی هوا و... شاید باشه نمیدونم

2-نه تو قران کجاشه! نیست اعتقادی هم به حجاب ندارم برای عرب جاهلی و انسان وحشی بود. 

3- قران برای 1400 سال پیشه ما ایرانی هستیم و پیامبرمون زرتشت بوده دلت باید پاک باشه اینها همه رو آخوندا ساختن برای ما انسان امروز خودش صلاح خودشو تشخیص میده   

4- حجاب زینت زن است و زن همچون گوهریست در صدف حجاب قطعا و یقینا قران به چادر نیز اشاره دارد اما نمیدانم در چند جایش! 

نماز،روزه،حج، جهاد ،خمس و زکات، و دستورات اخلاقی قران چون وفای به عهد را قبول دارید؟ 

1- بله همگی را قبول دارم و انجام میدهم خصوصا دستورات اخلاقیش را اما در مورد خمس شک دارم به نیازمندها هم کمک میکنم 

2- نه نماز نمیخونم پولم رو هم تو شکم عربها نمیریزم حج برم. خمس هم کلاهبرداری شیعست و اخلاق هم نسبیه دلت رو پاک کن میفهمی من خدارو میپرستم 

3- همه اینها خرافاته جوان ذهنتو دست عرب جاهلی و آخوند هوس باز نده عاقل باش 

4- نماز ستون دین است و همگی را قبول دارم و خدا هم دستور داده خوش اخلاق و لبخند به لب باشید و زن باید مطیع شوهرش باشد جهاد زن خانه داری نیکوی اوست. 

  

تشکر از شما و پاسخگویی به سوالاتم  

اما من نفر 5- بودم پرسیدم پاسخ گرفتم و راهم و فکرم از هر یک از این 4 تن که در صف نانوایی بودند جداست مسلمان مستقل و قرانی محور باشیم  .  

واژه های مومنانه خود را با کلمات بیگانه کافران جایگزین نکنیم!

رفتار مومنانه همواره میطلبد که مطلبی را از جانب عقیده و بسط مومنانه خود بسنجیم و هرگز گرفتار واژه ها تا چه رسد به عقائد جاهلانه کافران نشویم. واضح است که رفتار و گفتار مخاطبان بی ایمان ما آنچنان دون و مخل خرد و مخالف ذات هستی و نظم و شیوایی متن مقدس است که خدا و ما برای آن واژگانی مطابق ماهیت خبیثشان در نظر میگیریم اما او ابلیس و فرزندان و الینه شدگان جنی و انسانیشان همانند اشخصی، منظر سفره سبز چمنی و چند گلی را که بر روی باتلاقی از لجن در جنگلی زیبا رشد کرده است یعنی رفتارشان را مطابق زیبایی، مطلق خرد و روشنگرایی و روشنفکری میبینند .  

نمونه ها: 

واژه ی مورد استفادهء کتب آسمانی " کافر" مخالف "بی خدا یا آتئیست":  کافر اسم فاعل و پوشاننده ی  مصطلحا حقیقت است چه بدی را خوبی جلوه دهیم  و ببینیم و چه حق را باطل فرقی نمیکند اما کافران تاریخ خود را  بی خدایان یا خدانشناس Atheist لقب میدهند چون از دید ما هر موجودی صاحب خداست چه عقیده به او داشته باشد و یا نداشته باشد اینهمانی عقیده باطل ایشان با لقبی که به خود میدهند در مقایسه با عمل هرز  پوشاندن و مخالف جلوه دادن حقیقت(کفر) بسیار بی ارزش است پس ما آنها را کافران مینامیم هرچند آنها حقیقت هستی را بی خدا و خود را هم بی خدا بدانند. 

واژهء فارسی "بی حجاب"  مخالف با واژهء " بد حجاب" یا "فشن"  در مورد اول معلوم است که در برخی رفتارها و افکار حد وسط بی معناست و در عمل وجود ندارد . یا عقیده قرانی به حجاب داریم و یا نداریم  بدحجابی در واقع نوعی بی حجابی است که تحت اجبار  در کشورهایی چون ایران و عربستان و در موارد نادر  با اختیار به جهت احترام از جانب زنان بی حجاب نسبت به عقیده مسلمانان نسبت به آن اقدام شده است. 

اما مسلمانی که  درعمل بی حجاب است یا نظرا اصل حجاب را قبول دارد یا ندارد فرقی نمیکند چون دیگران او را فشن یا هر لفظی با بار مثبت یا حتی خنثی بنامند ما همچنان او را با واژه منفی بی حجاب خطاب میکنیم .

 

بیاییم به ایمانمان، قرانمان، پیامبرانمان، وبه تک تک واژه ها و کلمات الهی قرانیمان افتخار کنیم و در نظر و عمل هر دو مومن باشیم زیرا شایسته تحسین و زیبایی هستند شخصیت و رفتار محمد ص و متن رصین ، ادبی و دانشمندانه علمی قران ما شایسته برخوردی موشکافانه و آکادمیک سپس عشق ورزی آگاهانه است نه برداشت سطحی نگر وهابیانه ء ابن تیمیه ای