قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

نقدی بر یک نوشته در ارتباط با آیه نسخ

تمابرخی معتقدند تمامی استدلال هایی که بر آیاتی که بر ریشه "عجز" در قرآن اقامه میشود را مغالطه است و معتقدند که خدا از معجزه در قرآن نامی نیاورده است.

2-      علی الظاهر برخی به علت اینکه حافظ کل یا قسمتی از قرآن هستند و به علل دیگر که بر من مخفی است به شدت دچار تحجّر و زیاده روی بر روی سیاق قرآنند و به تحمیل به تضییق معنا در آیات به علت سیاقشان میپردازند. مثلا در آیه نسخ : مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا أَلَمْ تَعْلَمْ أَنَّ اللّهَ عَلَىَ کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ ﴿106﴾ بقره   میگویند منظور از آیه ، تنها آیات اقناعی است در حالی که پاسخی جز سکوت ندارند  . که  این آیه هیچ نشانه ای بر اینکه آن را تنها مقید به سیاقش کنیم ندارد یعنی  هیچ نشانه عطف (مثلا :  و ماننسخ ) ضمیر، معرفه بودن در اینجا نیست که " مِنْ آیَةٍ نکره ای در سیاق نفی مفید عموم است"  پس این عبارتی کلی است که تمامی آیات یا نشانه های خدا را در برمیگیرد.

3-       یا میگوید پیامبران به معجزه نیاز ندارند!
 الف: از آنها میپرسم پس به چه نیاز دارند تا بفهمیم واقعا پیغام آور خدا هستند؟  صحت ادعا به تنهایی را که بسیاری دارند، همین نهج البلاغه دارای صدق دعوا و پر از حکمت است ولی کتاب خدا نیست، کلام خدا نیست زیرا ثقیل است، زیرا تناقض دارد، زیرا متشابه بالکل نیست .
ب:  پیامبر باید اعجاز داشته باشد وگرنه مردم میمانند که مارهای مدعوین فرعون برتر بودند یا تبدیل عصی به اژدها توسط موسی! در حقیقت برتری ملازم ناتوانی طرف است.
ج: ما نگفتیم که صرف معجزه آوردن کافی است وگرنه همین کریس آنجل عصر ما هم کارهایی  فوق العاده کرده است که مردم عادی از شدت تعجب وحشت کرده اند ولی چه کمک از اجنه باشد و چه خطای دید و ترفند،  باز هم همراه دعوی و شریعت نه تنها نبوده که اگر هم باشد باید در ادامه شرایع گذشته و مصدّق آنها باشد که او را بنده خدا بگوییم یا شیطان ، هنوز وی چنین غلطی نکرده است.

نظرات 5 + ارسال نظر
دانشجوی دکتری دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:06 ق.ظ

کثافت آشغال

راحت شدی؟ مشکل ما عمومی است نه شخصی ؛ آزادی نقد نیست

فاطمه م جمعه 4 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 04:59 ب.ظ http://joharnamak.blogfa.com

چه جالب، افکار خرمشاهی را کودکانه می دانید، به روی خودتان نمی آورید که تز دکترای خانم موسوی اندرزی تحت نظر و هدایت دکتر آذرتاش نوشته شده که مطمئن بیشتر از شما ادبیات عرب را درک می کند و بعد این خانم را که جزو ده نفر برتر کنکور دوره خودش بوده و سالهاست کار و زندگیش قرآن است متهم می کنید به نادانی، افکار بی مبنا و غرور، خب شما به چه معرورید جناب که خود را عقل کل و فرقان می دانید؟

برای من هیچ جالبه نیست که کل متن شما مستدل نیست بلکه متنی زنانه است زیرا شخصیت را قیاس میگیرد تا نهایتا به شخصیت ظاهرا قوی مردانه تکیه کند و تفاوت عرصه جدال انتزاع و تعقل استدلالی و تعلیلی را با جدال مدارک بی ارزش دانشگاهی و حوزوی و شهرت های توخالی آکادمیک نمیداند در گوشه ای بدون هیچ قیاس عقلی نشسته و معیارش ظواهر است . نه ،من خودم را عقل کل و فرقان نمیدانم، دکتر آذرتاش همه بنده ای زبون و کوچک همچون من در پاگرد آستان ادب وزین و عریق ادب عربی قرآن و زبان عربی قرآن است . اگر پاسخی علمی به متن نقد کوتاهم ندارید خاموش باشید بهتر است از یکسری قیاس های زنانه و مغالطات آقای ما چنین میگه پس حقه

موسوی یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:50 ب.ظ

شما محققی والامقام و ما همچون آقای خرمشاهی، کودکی بیش نیستیم که به علت حافظ بودن بشدت دچار تحجریم و تفکرمان قشری و غیرفلسفی بسیط! است. همان بهتر که با شما مجادله نکنیم. ما را بخیر و شما را به سلامت، سلام علیکم لا نبتغی الجاهلین!

بله شما را به سلامت و ما را به خیرمان مستدام هرگاه پاسخی داشتید برای مجادله احسن حاضر هستم

م شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:10 ب.ظ

بنده ایمیلم را در یک سایت علمی معتبر
گذاشتم

برای محققان، انتشارش در وبلاگ هایی که هیچ وجاهت
علمی ندارند و مطالبشان در سایتهای تجاری تبلیغاتی بازنشر می شود، هیچ توجیهی ندارد.

وجاهت علمی رو چه کسی به مقاله ای میده ؟ بسیاری از همین وبلاگ ها و وب نویس ها مطالبی مینویسند که گاهی ارتباطشان با حقیقت بیشتر از تزهای دکتری علوم انسانیه
اتفاقا اگر سر از لاک آکادمیک خود در آورید در خواهید یافت که دانشگاه و مدرک دکترا جز غرور کاذب کمتر مطالب مستند عقلی و علمی به شما اضافه کرده
جز تاسف برای شما هیچ چیزی ندارم شما مبانی ساده تشابه در قرآن را درک نکرده اید. و دم از محقق بودن و تحقیق میزنید .
لطفا حقارت استدلال خود را در مقاله هایتان پشت دانشگاه و مدرک و سایت پنهان نکنید.
و پاسخ استدلال من را در همان چند سطر نوشته ام بدهید و بهانه نیاورید
نوشتار پر از غرور شما من را به یاد افکار کودکانه قرآن پژوه معاصر خرمشاهی میاندازد.

موسوی چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام آقای قیدر، شما اجازه ندارید آدرس ایمیل بنده را در وبلاگ خود قرار دهید.

سلام من این را از خود سایتی که مقاله شما بر روی آن بوده و هست برداشته ام وقتی در اینترنت ایمیل خود را منتشر میکنید نباید معترض باشید ولی به هر حال نشانی ایمیل شما رو حذف میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد