ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1- تفکر رایج فرقی ما بین گفتار مستقیم پیامبر س ، ائمه اطهار با حدیث منقول متواتر قائل نیست و اینهمانی آن را تایید میکند اما تفکر قرآنی به دلیل اعجاز افضلاٌ و تواتر موجود بین سنی شیعه صوفی و... حتی کافر سبباٌ قران را در عصر غیبت تنها نص اطلاقا معصوم میشمارد و چه تواترها که ساختگی هستند و مکانیزم بشری تشخیص حد تواتر خود مورد اختلاف افراد بشر با یکدیگر است.
2- تفکر رایج به دلیل تجربه برداشتهای متضاد و متناقض از متن قرآن و بازار مکاره عقیده ها و افکار پس از 14 قرن اصولا به نوعی تز رسیده که الواحد لا یصدر الا الواحد بنابرآن و بر ضد آیات بیشمار و ادله منطقی بسیار که مجال شرح آن در این وجیزه نیست کتب آسمانی را مفتضح و خدا را متهم میکند و میگوید: کلام پاک خدا را جز خدا گونه های از حیث عصمت " مخلوقات اراده عصمت شده"
چه وحیانا ( پیامبران) و چه کلا ( ائمه 14 گانه اسلام) نمیفهند چه مدلول مارا و چه مقطعات و بطون آیات را و سر آخر حکم به دلالت گمانی و وهمی قرآن میدهد و فهم آن را در گرو فهم حدیث که آن را بی دلیل قطعی الدلاله و تفسیر ناپذیر میپندارد قرار داده و در عمل قرآن را کتاب مقدس گورستان و زیبایی طاقچه ها و بازیچه حنجره قاریان و کاسبان مجالس ختم میکند.