قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

الغضب مفتاح کل شر

 اصولا همیشه سعی میکنم آرامش خودم رو حفظ کنم

وَالَّذِینَ یَجْتَنِبُونَ کَبَائِرَ الْإِثْمِ وَالْفَوَاحِشَ وَإِذَا مَا غَضِبُوا هُمْ یَغْفِرُونَ ﴿37﴾ 


به این اصل اعتقاد دارم که فرقه گرایی، شخصیت گرایی در هر عنوانی عامل ایجاد خشونت میشه، خشونت همیشه برابر فراقانونی فکر و عمل کردنه و کسی که لذت فراقانونی عمل کردن رو چشید از دو نمود خارج نیست یا داره به یک نظام یکه سالار دیکتاتوری تن میده و یا خودش یک دیکتاتوره

امّا سه نکته:
1- اصولا مدافع خشونت بودن ربطی به این نداره که دین گرا باشید یا نباشید.

مصداق بارزش در جامعه ما دفاع کردن از عملکرد فرا قانونی رضا پهلوی قلدره که هم از اصول گرا ها و هم از ملی گرا ها هم از لائیک ها و سلطنت طلب ها و هم از اصلاح طلبان مدافعینی داره. البته منکر این نیستم که مثلا در اصول گراها داستان غلظت بیشتری داره! بله کسانی هستند که از رفتارهای جنون آمیزش که مثلا برای دیگران سرمشق نظمی شده و ایران رو از بی صاحبی و... خارج کرده دفاع میکنند. و میگویند آره گاهی خشونت لازمه! این جرعه شراب نجس رو بخور یک پیک برای عروق قلب جامعه مفیده آره داداش امّا برای اینکه ذهنتون دچار مغالطه مناقشه در مثال نشه اسمی از کسی نمیارم.

2- نطفه خشونت و دیکتاتوری در خانواده بسته میشه،

انواع سالار بودن ها از مرد و زن و فرزند سرآغاز زندگی این شجره خبیثه است. و بدبختی بزرگ اونه که به دین منتسبش کنند. مگر در قرآن خدا نگفته به پدر و مادرتون حتی اف هم نگید مگه در قرآن پس اطاعت خدا نیامده که از پدر و مادرتون تبعیت کنید؟!!! در حالی که تحمیل معنوی به قرآن میکنند ، اُف، توهین و فحش است نه تنها هیچ ربطی به مخالفت نکردن، مخمور بودن، استقلال نداشتن نداره که قید "حتّی" در کلام خدا نیست که علمای ما ازش برداشت قیاس اولویت میکنند، بلکه جمله عطف شده با فاء تذکر بیشتر یک اصل همه گیر رو رسونده که نباید به علت وجود صمیمیت و غیره در خانواده این اصل حرمت فحش را فراموش کرد .
زیرا به علت های متعدد رفتار یکی از پدر و مادر یا هر دو با هم به خشونت( الْکِبَرَ) منجر میشود که برای این قضیه علت یابی هایی دارم که اگر خدا بخواهد در آینده از آنها خواهم نوشت.

"وَقَضَى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُواْ إِلاَّ إِیَّاهُ وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا إِمَّا یَبْلُغَنَّ عِندَکَ الْکِبَرَ أَحَدُهُمَا أَوْ کِلاَهُمَا فَلاَ تَقُل لَّهُمَآ أُفٍّ وَلاَ تَنْهَرْهُمَا وَقُل لَّهُمَا قَوْلاً کَرِیمًا ﴿23﴾ وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُل رَّبِّ ارْحَمْهُمَا کَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا ﴿24﴾ رَّبُّکُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِی نُفُوسِکُمْ إِن تَکُونُواْ صَالِحِینَ فَإِنَّهُ کَانَ لِلأَوَّابِینَ غَفُورًا ﴿25﴾"

در مورد قاعده"وَبِالْوَالِدَیْنِ إِحْسَانًا " هم نشانه ای از تبعیت دیده نمیشه بلکه گاهی احسان کردن به پدر مادر در مخالفت کردن باافکار باطل یا کجرویشان است فراموش نکنید همه در نزد خدا برابریم و هیچ کس بر ما جز او و قرآنش و در طول قرآنش، رسولانش برتری به تبعیت ندارند.

3- طرفداران انقلاب های اسلامی (ایران یک نمونه بود یا همانطور که در مصر به شکست انجامید و... منظورم طرفداری از خشونت بدون بررسی عواقبشه) به دنبال اسلام انقلابی و اقتدارگرا هستند و مخالفینشون به دنبال اسلام رحمانی! امّا حقیقت اینه که اسلام  و مسلمان هم نه باید خشن باشند و نه منفعل و واداده ،برای  مسلمان قرآنی تنها دو قطب نداریم که یکی رو برگزینیم.! از این جهت اصول گراهای خشن و دگم و اصلاح طلبان بی سواد و وا داده  راهکار قرآن نیستند. ، راهکار قرآن عمل صالحه ، کار مفیده با نتیجه مفید و راه صحیح اونه که میفرماید "مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ "   شدت داشتن معنیش خشم و غضب و عصبانیت نیست چون احساسی شدن مخالف عقلانی عمل کردن بر ضد دشمنه  پس با شعار ضد دادن و توهین و داد زدن و سخنرانی ضد کردن دشمن از بین نمیره بلکه با کار علمی و داشتن سیاست معین و حفظ و رحمت بر نیروهای داخلی و بیگانه نخواندن روشنفکران و سرمایه گذاری بر عقلای جامعه دشمن ضربه میخوره ای کاش کمی از سیاستهای زیرپوستی و به شدت تهاجمی جهود این نژاد برتر خلق شده خدا رو ما هم  بله ما هم میداشتیم.

امّا برخی گراهایی که میتونید این شجره خبیثه خشونت رو در خانواده شناسایی کنید.

1- به به ببینید چه بچه حرف گوش کنیه،
2- ما جرات نمیکردیم تو صورت پدرمون نگاه کنیم،

3- چوب معلم گُله هرکی نخوره خُله،
4- کار خوب رو بابای من کرد که گفت: برو بچه مستقل باش من چیزی بهت نمیدم، اینطور بود که من رو پای خودم ایستادم!( توجیه خشونت به مستقل شدن)

گرای پنجم رو شما بدید