قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

پرسش: ضرورت یادگیری علم درایه و رجال در چیست؟

پیش از ساختن آلاچیق در حیاط خونه، یعنی پیش از تصادف شدید استاد در جاده تهران- قم ، دکتر صادقی در زیرزمین خونه با سلامتی جسمی کامل مشغول بود و اون موقع از پشت رایانه پرسش ها رو پاسخ میداد.
امّا مدتها بود که دنبال پاسخ شخصی به این پرسش بودم که آیا ورودم به حوزه علمیه میتونه مفید باشه یا نه؟ و پاسخ رو در پرسشی میدیدم که در روز 18 خرداد 1383 به سایت الفرقان وارد شدم و مطرح کردم : "ضرورت یادگیری علم درایه و رجال در چیست؟" و پس از مدتی پاسخی به ایمیلم از سایت الفرقان آمد. چند نسخه از اون رو چاپ کردم.
ولی برای تکثیر پاسخ، نیاز به مهر آقای دکتر ره داشتم پس به منزلشون در قم رفتم و ایشون در جا برام مهر کرد. حضوری پرسیدم نظر شما نسبت به وارد شدن به حوزه علمیه چیه؟ گفت: با وضعیت حاضر نه و ادامه داد: چقدر تسلط به ادبیات عربی دارم و من گفتم : خیلی کم و ادامه داد" ادبیات عربی رو تکمیل کن و نظراتت رو هم مکتوب کن تا با هم صحبت کنیم."
حیف و صد حیف که قدر اون روزها رو ندونستم! پشیمانم ، چون اون زمان مجرد بودم و وقت آزادی داشتم، فرصت زندگانی غنیمتی است. و مرگ نزدیک
پدر معنوی من آیت الله دکتر صادقی خدایت بیامرزد آمین

نظرات 1 + ارسال نظر
نیمروز دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام
برای بنده یک سوال در مورد مطلب بالا پیش آمده
منظور استاد از پاسخ نه به پرسش شما چه بوده؟
(حضوری پرسیدم نظر شما نسبت به وارد شدن به حوزه علمیه چیه؟ گفت: با وضعیت حاضر نه)
اگر مطلب ویژه و غیر قابل بازگویی است ایرادی ندارد که نگویید اما چون علاقه داشتم برای درک بیشتر علوم اسلامی و قرآن اگر عمری بود دانشم را از حوزه های علمیه مجازی موجود تکامل بدهم احساس کردم این سوال برایم بزرگ شده. اگر امکان داشت به ایمیل بنده پاسخش را بفرستید.
در پناه الله پیروز باشید

مطلبی غیر قابل بازگویی نیست ؛ خود صادقی تهرانی ره کم کم به این نتیجه رسیده بود که با وضعیتی که جو غالب حوزه علمیه قرآن را به عقائد کلامی رایج وروایات عرضه میکند و با جوی که استدلالی نیست و با دگراندیشان برخورد علمی نمیکند آنچه ارزشمند است همین ادبیات عربی است البته من بعدها فهمیدم که نه تنها همین ادبیات عربی بلکه برداشت هر چه نزدیکتر و مطابق واقع از قرآن مجید هم نیازمند تمرین مغز در استدلال صحیح و دوری از مغالطات خواسته و ناخواسته است. آیا میپذیرید که همواره جو غالب چنان قدرتی در ذهن عموم ما داردکه خواسته و ناخواسته استدلال ها را جدای از توانشان به کناری گذاشته و پیرو آن میشویم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد