X
تبلیغات
رایتل

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

عید فطر مبارک

امروز یکشنبه 5 مرداد 93  عید فطر است . و چون لحظه تولد ماه 3و12 دقیقه  سحر یعنی قبل از اذان صبح بوده امروز یکشنبه 5 مرداد اولین روز شرعی شوال است و نه سه شنبه!!! 7 مرداد
در ثانی قران ملاک است پس:
1- شهود اعم از روئیت در قران امده پس روایت صم للروئیه و افطر للرویه منسوخ است.
2- گفته فمن شهد منکم الشهر       ونه    شهد منکم القمر!!

3-در مورد ایه یسئلونک عن الاهله ... باید گفت نقاط سازنده تولد ماه شکل هلال (کمان در فارسی) را میسازند گرچه با چشم دیده نمیشوند.


تاریخ ارسال: یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:28 ب.ظ | نویسنده: حمید قیدر | چاپ مطلب
نظرات (3)
جمعه 25 دی‌ماه سال 1394 02:01 ب.ظ
معین الدین [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
09198858365
یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 04:22 ب.ظ
سید صابر [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
سلام علیکم

بنظرم شما دقّت نکرده اید. کلمه «محاسبه» را دیده اید اما متوجه نشدید که منظور از محاسبه، محاسبه برای رؤیت است.

یعنی می توان به جای رؤیت هلال ماه با تلسکوپ به محاسبات یقینی که نشان میدهد هلال ماه رؤیت پذیر است اکتفا کرد. نه آنکه ما بیائیم ساعت مقارنه را محاسبه کنیم یا لحظه ای که نور خورشید روی سطحی از ماه که به سمت ماست می افتد را محاسبه کنیم نه. بلکه لحظه ای که هلال ماه در زمین رؤیت پذیر است را اگر محاسبه کردیم و این محاسبه یقینی بود دیگر نیازی به رفتن و دیدن و رصد کردن نیست. و این فتوای آیت الله صادقی تهرانی است که اگر بدون پیش فرض های مختلف و با نظر راست نگر به متن رساله نظر کنید تنها همین مطلب فهمیده می شود و نه آن چیزی که شما بیان کردید.

آیا در ردّ این گفته استدلالی دارید؟ به این جمله رساله که خودتان هم ذکر کرده اید دقّت کنید: «... و یا با تولید نجومى قمر به وسیله ژئوفیزیک در صورتى که امکان رؤیت با نبودن موانعى سطحى باشد».
این جمله و قید: «در صورتی که امکان رؤیت با نبودن موانعى سطحى باشد» به چه معناست؟
پاسخ:
بله حق با شما بود پس از بررسی به نظر فتوایشان همان محاسبه برای روئیت پذیریه البته دلایلی ارائه نداده است.
اگر قبول کنم باز هم باید پاسخ مبنایی به رد نظر قدیمی دیدن را در امروز عصر تکنولوژی بدهید تا از این نظر دست بردارم
یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 09:28 ب.ظ
سید صابر [ ]
امتیاز: 0 0
لینک نظر
سلام علیکم

نظر شما در پست مربوطه جواب داده شد لطفا مراجعه کنید

http://www.albalaq.com/post/145.htm

به نظرم صحیح نیست که شما نظر خودتان را به عنوان نظر آیت الله صادقی تهرانی(ره) معرفی کنید

یا علی
پاسخ:
با توجه به تقیه آیت الله دکتر صادقی که برای اینجانب کاملا منطقی و مبرهن است زیرا در نمونه شهادت "اشهد ان علیا ولی الله " خدمتشان رسیدم و پرسیدم به نظر در رساله شما فتوی واضحی به بدعت این شهادت در اذان نداده اید و نقل حکم به شکل تاییدی کرده اید آیا بدعت است یا نه؟ که ایشان صراحتا گفت بدعت است
بله تمامی مطالب و حق مطلب را همیشه با توجه به جو واپسگرا و متحجرانه اخباری و فلسفی حوزوی و جامعه نمیتوان ادا کرد

درثانی "العاقل یکفی الاشاره" ایشان در دو جای حکم مسئله میگوید :
ص 171 مسئله 399 "یا محاسبات نجومى نیز همین حکم را دارد "
ص 172 "روزه هم واجب مى شود چه با چشم غیر مسلح و عادى یا مسلح یا با تلسکوپ و یا با تولید نجومى قمر به وسیله ى ژئوفیزیک در صورتى که امکان رؤیت با نبودن موانعى سطحى باشد." که خودتان هم آورده اید.
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد