قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

خاطره: ملاقاتم با آیت الله جناتی در قم عید فطر 2/8/85

در ملاقاتی که عید فطر در تاریخ 2/8/85 با آیت الله جناتی در منزلشان داشتم به ایشان گفتم به نظرم استاد ما آیت الله صادقی سه اصل:

۱- تفسیر معصومانه قرآن به قرآن"مفسر قرآن خداست و بس" با توجه با استناد به آیاتش و ادله عقلی بیشمار مرتبط

2- وجوب عرضه تمامی روایات(اعم از متواتر و واحد) اقوال و آراء به قرآن با استناد به آیه اطاعت و آیات دیگر

3-عدم تعدد وحی با استناد به آیه 27 سوره کهف و چند آیه دیگر

را پایه فقهی قرار داده اندو 102 اصل استباطی از قرآن استخراج کرده اند که باعث شده فتوایشان با دیگر فقها متفاوت شود اما جالب اینکه با شما در نهایت در تعدادی از فتوا یکسان شده اند نمونه اش در طهارت جسمی کفار ،ازدواج دائم با اهل کتاب و غیره چرا؟

********************************************************************

۲- به آیت الله جناتی گفتم شما کی آیت الله دکتر صادقی را دیدید گفتند:(( در ایام جوانی نجف با هم بودیم)) با تعجب گفتم یعنی از صفاییه تا بلوار امین چقدر راه است که بیش از 10 سال است که همدیگر را ندیدید و اینقدر فتوای یکسان دارید!؟ گفتند:((الان علماء عیادت و دید و باز دید هم را خیلی کم دارند ارتباط نیست تفاهم نیست لذا میبینید اینها اختلاف آراء دارند)) با خودم گفتم علمای وهابی لجنه الفتوا دارند شورا دارند اونوقت در ایران علمای شیعه! متاسف شدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد