قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

خاطره ی سوار کردن یه آخوند روایت زده

چند روز قبل آخوند سیدی رو از کنار خیابون سوار کردم دستش یه کیف بود و نگاه خیلی جدی و دور از عاطفه ای داشت. گفتم شما تو حوزه تدریس میکنی ؟ گفت بله کجا؟ همین حوزه ... نمیدونم چرا به یکباره داغ دلم از افکار حوزوی تازه شد و گفتم زمانی که من 18 سالم بود برای حوزه دانشجویی شهید بهشتی ثبت نام کردم اما از دانشگاه ما کسی رو نگرفتن و خدا رو شکر که هیچگاه وارد حوزه نشدم بعد از اون زمان یکبار از آیت الله صادقی تهرانی پرسیدم نظر شما چیه من مجددا تلاش کنم؟ گفت در شرایط حال اگر من هم بودم وارد حوزه نمیشدم ادبیات عربی بخون ! همیشه به دوستانم هم میگفتم وارد جایی نشین که نه حق تعمق و تفکر اصیل قرانی رو دارید و نه میتونید منصفانه به معارف قران و حدیث نگاه کنید. گفت: به کجا رسیدی؟ من و پسرم هر دو در حوزه هستیم و باید این حوزه تا ظهور امام زمان حفظ بشه گفتم: حاجاقا حوزه برای شما و پسرت نون و آبه، من از دین خدا ارتزاق نمیکنم که نگران حفظ عقائد و حوزه ای هر چند مخالف قرآن تا ظهور امام زمان باشم امام و رهبر من در عصر غیبت قرانه . آ: قران را چطور میتونی بفهمی !؟ م: از همین متن عربی همه فهم گفت: این همه تفسیرو نظرات مختلف برای قران نوشته شده مگه قران بی روایات اهل بیت فهمیده میشه؟! گفتم: مگر این همه سنی و شیعه و صوفی و وهابی و... با هم برسر روایات نمیجنگند آیا به فهم واحدی رسیده اند. یا خدا کلا قران و حدیث و دین رو ظنی الدلاله قرار داده که آیات قران هم همین اصل رو گوشزد میکنند یا روایات که دلالت ظنی تری دارند چون اختلاف بر سر اونها در بین مسلمونها بیش از اختلاف بر سر مراد آیات قرانه ثالثا شرط رسیدن به فهم صحیح از متن آیات متشابه ارجاع اونها به هم در اون مسئله ی خاص و در نهایت به آیات محکم ، عام نگری در اطلاق معنای واژه هاست. قراره شما مطابق اسلوب قران مراد خدا رو درک کنی و اگر این اسلوب رو رعایت نمیکنی اشکال از روش شماست نه اشکال از قران . گفت : تو هدایت نمیشی ، منحرفی مثل خاتمی گفتم: حاجی بحث دینی رو سیاسی نکن عقیده ی سالم ربطی به سیاست و حوزه و آیت الله و عمامه نداره. هر شخص متفکرمتعمقی با تفکر کودکانه ی زلال و بدون قصد و مصلحت اندیشی میتونه حقائق دین رو درک کنه گفت: شما اصولا حق وارد شدن به این مسائل رو نداری تا پیش اساتید اصول فقه نخوندی و تا یک دوره روایات رو بررسی نکردی حق اجتهاد نداری! گفتم: من عنوان اجازه دهنده ی حق اجتهاد را برای کسی قائل نیستم . اون اصولی که ساخته دست و فکر بشره و اجماع تمامی بشر بر اون محقق نشده در برابر اصول فقه قران و عقل مخدوشه در ثانی مگر اجتهاد موضوعی نیازی به بررسی روایات خارج اون موضوع داره!!! کم کم به مقصدش رسیدم و از ماشین با حالت تنفر پیاده شد و گفت فقط از خدا میخوام هدایتت کنه با اینکه میدونم هدایت نمیشی خداحافظ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد