قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

واژه های مومنانه خود را با کلمات بیگانه کافران جایگزین نکنیم!

رفتار مومنانه همواره میطلبد که مطلبی را از جانب عقیده و بسط مومنانه خود بسنجیم و هرگز گرفتار واژه ها تا چه رسد به عقائد جاهلانه کافران نشویم. واضح است که رفتار و گفتار مخاطبان بی ایمان ما آنچنان دون و مخل خرد و مخالف ذات هستی و نظم و شیوایی متن مقدس است که خدا و ما برای آن واژگانی مطابق ماهیت خبیثشان در نظر میگیریم اما او ابلیس و فرزندان و الینه شدگان جنی و انسانیشان همانند اشخصی، منظر سفره سبز چمنی و چند گلی را که بر روی باتلاقی از لجن در جنگلی زیبا رشد کرده است یعنی رفتارشان را مطابق زیبایی، مطلق خرد و روشنگرایی و روشنفکری میبینند .  

نمونه ها: 

واژه ی مورد استفادهء کتب آسمانی " کافر" مخالف "بی خدا یا آتئیست":  کافر اسم فاعل و پوشاننده ی  مصطلحا حقیقت است چه بدی را خوبی جلوه دهیم  و ببینیم و چه حق را باطل فرقی نمیکند اما کافران تاریخ خود را  بی خدایان یا خدانشناس Atheist لقب میدهند چون از دید ما هر موجودی صاحب خداست چه عقیده به او داشته باشد و یا نداشته باشد اینهمانی عقیده باطل ایشان با لقبی که به خود میدهند در مقایسه با عمل هرز  پوشاندن و مخالف جلوه دادن حقیقت(کفر) بسیار بی ارزش است پس ما آنها را کافران مینامیم هرچند آنها حقیقت هستی را بی خدا و خود را هم بی خدا بدانند. 

واژهء فارسی "بی حجاب"  مخالف با واژهء " بد حجاب" یا "فشن"  در مورد اول معلوم است که در برخی رفتارها و افکار حد وسط بی معناست و در عمل وجود ندارد . یا عقیده قرانی به حجاب داریم و یا نداریم  بدحجابی در واقع نوعی بی حجابی است که تحت اجبار  در کشورهایی چون ایران و عربستان و در موارد نادر  با اختیار به جهت احترام از جانب زنان بی حجاب نسبت به عقیده مسلمانان نسبت به آن اقدام شده است. 

اما مسلمانی که  درعمل بی حجاب است یا نظرا اصل حجاب را قبول دارد یا ندارد فرقی نمیکند چون دیگران او را فشن یا هر لفظی با بار مثبت یا حتی خنثی بنامند ما همچنان او را با واژه منفی بی حجاب خطاب میکنیم .

 

بیاییم به ایمانمان، قرانمان، پیامبرانمان، وبه تک تک واژه ها و کلمات الهی قرانیمان افتخار کنیم و در نظر و عمل هر دو مومن باشیم زیرا شایسته تحسین و زیبایی هستند شخصیت و رفتار محمد ص و متن رصین ، ادبی و دانشمندانه علمی قران ما شایسته برخوردی موشکافانه و آکادمیک سپس عشق ورزی آگاهانه است نه برداشت سطحی نگر وهابیانه ء ابن تیمیه ای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد