قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام
قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

قرآن یگانه نشانه کامل ایمان

در مبنای همه چیز شک کن، از جمله آموزش های مدرسه ،دانشگاه،والدین ،جامعه lforghan2@ تلگرام hamid_qeydar اینستاگرام

طبقه‌بندی دیالوگ‌های قرآن به هدایت انسان‌ها کمک می‌کند

طبقه‌بندی دیالوگ‌های قرآن به هدایت انسان‌ها به‌شکلی دقیق‌تر کمک می‌کند و از آنجا‌که این دیالوگ‌ها در قالب داستان‌های عبرت‌آموز بیان می‌شوند، می‌توان از آن در زمینه‌های فکری، علمی، عملی، فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی الگو گرفت.

آیت‌الله «محمد صادقی تهرانی» مترجم قرآن و نویسنده در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: با توجه به این‌که قرآن بیانگر همه‌ی نیازهای مخلوقات است، بررسی و طبقه‌بندی دیالوگ‌های این کتاب آسمانی به‌منظور پیاده کردن مفاهیم متعالی آن در زندگی بسیار ارزش‌مند است و یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی افزود: به‌طور کلی می‌توان دیالوگ‌های قرآن را باعنوان گفت‌وگوی خداوند با پیامبران، فرشتگان، مؤمنان، کافران، شیطان و ... طبقه‌بندی کنیم و البته باید دانست که هر یک از این دیالوگ‌ها دارای تفاسیری زیبا، ارزش‌مند و گسترده است.

این نویسنده با اشاره به گفت‌وگوی خداوند با انسان‌ها تصریح کرد: باید دانست که گفت‌وگوهای قرآنی، وحی الهی محسوب می‌شود و وحی الهی، بی‌غرض است؛ بنابراین این دیالوگ‌ها حجت، دلیل و برهان قاطع برای همه‌ی انسان‌ها در همه‌ی اعصارخواهد بود.

دیالوگ‌های‌قرآنی‌مطابق‌نیازانسان‌همه‌اعصاراست
دیالوگ‌های قرآنی مطابق نیازهای انسان‌ها در همه‌ی اعصار نازل شده و همیشه از گزند تحریفات نیز مصون بوده است

«صادقی» ضمن مقایسه دیالوگ‌های قرآن با تورات و انجیل تصریح کرد: با توجه به این‌که کتب آسمانی تورات و انجیل مورد تحریف واقع شده‌اند گفت‌وگوهایی که در این کتب مطرح شده مطابق نیاز و درک مردمان آن زمان بوده است؛ در حالی‌که دیالوگ‌های قرآنی مطابق نیازهای انسان‌ها در همه‌ی اعصار نازل شده و همیشه از گزند تحریفات نیز مصون بوده است.

این نویسنده در پایان مفاهیم قرآن را الگویی وحیانی برای بشریت دانست و با اشاره به اختلافات ادیان و فرق با یکدیگر گفت: متأسفانه در حال حاضر تنها صورت قرآن را پیش رو گذاشته‌ و سیرت حقیقی این کتاب آسمانی را فراموش کرده‌ایم و همین امر و بعضی برداشتهای صوری موجب شده است تا برخی مسلمانان و ادیان مختلف با یکدیگر اختلافاتی داشته باشند در حالی‌که حقیقت پیام الهی یکسان است.

نظرات 3 + ارسال نظر
سپیده صبح شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

مطلبتون به من در یافتن پاسخ کمک کرد ممنون....

هدف من هم همینه خداروشکر

سپیده صبح شنبه 6 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:42 ق.ظ http:///sobh2.blogfa.com

سلام من هم شبهات مریوط به اعجاز رو بررسی میکنم یکی از شبهات اینه که مقول قول های قران سخن بشر هستند پس بشر نتنها توانسته مثل قران رو بیاره بلکه خود قران رو تشکیل داده میخواستم از شما در این باره کمک بگیرم ....
ممنون از مطالب خوبتون

سلام پیامبر جز رسول نیست پس جنبه های اعجاز ان را مقول ذاتی بشر بودن جدا کرده

محسن دوشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ http://bakhyr.blogsky.com

سلام. سیعکم مشکور. بنده هم در حدّ توانم به شبهات قرآنی می پردازم. التماس دعا.

سلام. وبلاگتون را دیدم موفق و متفکر بمانید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد